Чи можна вести бізнес в Україні без бухгалтера і юриста, самостійно | Особистий досвід

В принципі, звичайно, можна! Як мінімум, законодавство це дозволяє. Ви можете працювати ФОПом або відкрити ТОВ і бути одночасно і директором і засновником, бухгалтером і юристом, відповідати за відділ продажів. Питання, чи встигнете Ви це все?

Якщо Ви так само як я, почав вести свій бізнес самостійно, Ви відчули всю складність законодавства в Україні.

Особистий досвід ведення бізнесу без бухгалтера і юриста


На початку я був впевнений, що абсолютно легко впораюся без штату бухгалтерів і юристів. І насправді, спочатку, дуже навіть непогано справлявся, чим і пишаюся. Але, коли бізнес став розширюватися, і мені довелося вникати в договори, так як суми угод стали більше, реально взявся за голову. Всім відомо, коли підписуєш будь-який договір з банком, там завжди купа дрібного шрифту і тексту, так би мовити, між рядків. Так, на кредиті я погорів, так як між сказаним менеджером і написаним дрібним шрифтом, була колосальна різниця. Коли проблема почалася з претензією від клієнта, я зрозумів, що тут я вже не розберуся.

Страшно назвати суму послуг адвоката за період розгляду. Це тільки особисто мій досвід, і він виявився досить плачевним.

Добре, що хоч бухгалтера я на той час встиг найняти, і там був порядок.

На жаль, закони в Україні суперечать один одному. Я знаходжу підтвердження правомірності дій в одному законі, а мене тикають в інший.

Навіть дзвінки до податкового інспектора не допомагають. Він говорить одне, а потім виявляється інше. При тому, якщо Ви будете дзвонити в різні податкові, то відповіді отримаєте також різні.

Кілька ситуацій, з якими я зіткнувся

  1. Коли я реєстрував ТОВ, адреса де я повинен був знімати офіс, фактично був на одній адресі, а в документах вказано інший. Назву вулиці поміняли, але офісний центр свої документи не міняв. І дізнатися у Держ. органів який з них писати, я так і не зміг. Таким чином, компанію зареєстрував на нову адресу, а договір оренди, відповідно, на старому;
  2. Були складнощі з податками. Я платив податки правильно, але система видавала борг. В кінцевому підсумку, в кінці року, система оновилася і виявилося, що все нормально. Були постійні суперечки і я просто намагався домогтися відповіді від податкової;
  3. Багато було смішних і парадоксальних ситуацій, основна проблема в тому, що ці ситуації забирали купу мого часу.
    Думаю, вести бізнес самостійно можна, але потрібно хоча б пройти курси бухгалтерії та дуже любити вичитувати закони. Якщо Ви “буквоїд” і Вам це подобається, можливо Ви дійсно впораєтеся краще за мене.

P.S. Я вже другий рік розгрібати проблеми, які міг запобігти, якби найняв юриста.

А у вас виходить вести компанію без штату бухгалтерів і юристів?

Чи встигаєте стежити за змінами в законодавстві? Платили коли-небудь штрафи?