Що таке ІПН. Як отримати ІПН в Україні

1. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер (ІПН)) (далі – ідентифікаційний код) – це особистий десятизначний код, який створюється для контролю зі сторони податкових органів та для сплати податків та інших обов’язкових платежів, який видається всім без виключення при зверненні. Ідентифікаційний код протягом життя не зазнає ніяких змін.

Будь-який суб’єкт, незалежно від віку та статі, може на безоплатній основі протягом декількох робочих днів отримати ідентифікаційний код в податковій інспекції.

Отримати ідентифікаційний код можна двома способами: online та offline.

Online.  Ідентифікаційний код можна отримати за допомогою порталу державних послуг igov.gov.ua! Для цього необхідно зайти на сайт, на ньому вибрати свій регіон і заповнить всі необхідні поля. При заповнені інформації, на екрані будуть спеціальні підказки для правильного заповнення даних про отримувача послуги.  

Offline. Щоб отримати ідентифікаційний код потрібно звернутися з заповненою заявою за місцем фактичного проживання  або ж за місцем отримання постійного доходу (за відсутності реєстрації місця проживання) до територіального відділу податкової.

Які документи необходні для отримання ІПН

Нижче наведено категорію осіб, які можуть отримати ідентифікаційний код та відносно кожної групи весь перелік документів:

1. Для того, щоб повнолітній громадянин зміг отримати картку платника податків, необхідно заповнити заяву форми №1 ДР, до якої слід додати документи, які підтверджують особу, яка звертається. До прикладу це може бути паспорт або ж його копія, водійське посвідчення, так як  30 березня 2021 року Верховна Рада прирівняла електронні паспорти до паперових, тому можна за допомогою додатку «Дія», засвідчити свою особу.

2. Для нерезидента України висуваються більш ширші вимоги для отримання картки платника податків, окрім заяви та документів, які засвідчують особу, також потрібно додати завірений нотаріальний переклад на українську мову документів та копії перекладів.

3. Законний представник або уповноважена особа можуть отримати в інтересах інших осіб ідентифікаційний код, для цього їм необхідно заповнити заяву, подати власний паспорт для засвідчення особи, довіреність, а також паспорт (копію), або інший документ, здатний засвідчити особу, яка прагне отримати картку платника податків.

В результаті розгляду заяви про отримання ідентифікаційного коду, видається картка платника податків у вигляді роздрукованого документа, яка складається з П.І.Б платника податків, дати народження особи, яка отримала РНОКПП, дати постановки на облік у податковій службі, десятизначного реєстраційного номеру облікової картки платника податків громадянина

Ідентифікаційний код видається після пред’явлення до податкової оригіналу документа, що підтвердує особу. В тому випадку, якщо процедура отримання РНОКПП проводилась представником або уповноваженою особою, то необхідний і документ, який підтверджує особу представника або уповноваженої особи.

На сьогоднішній день за Вашим зверненням індивідуальний код платника податків можуть внести в паспорт.

Відмова у видачі ідентифікаційного коду має місце тільки тоді, коли  подана інформація про фізичну особу містить дані, які не відповідають дійсності. Але завжди можна внести зміни в документи, ідентифікаційний код буде виданий, але час опрацювання змін до заяви може збільшитися до 10 робочих днів від дати, подачу заяви.