Як зменшити витрати на бізнес під час кризи в Україні. Карантин 2020

Зараз, саме сьогодні, потрібно вже починати робити ряд послідовних дій, які допоможуть Вам пережити кризу і стати частиною нової економічної системи.

Що робити з бізнесом під час кризи в Україна 2020

Оренда.

Якщо Ви зараз все ще орендуєте офіс і думаєте, що через 2-3 тижні все стане на свої місця: клієнти «розморозять» проекти, продажи повернуться на свій рівень і Ви будете згадувати карантин з гумором, переглядаючи фото, зроблені під час цих канікул.

Забудьте і подумайте про відмову від офісу вже сьогодні.

Розгляньте дострокове розірвання договору оренди / суборенди, посилаючись на пункти про форс-мажорні ситуації. Це заощадить ресурси і дасть Вам можливість довше протриматися без замовлень і продажів.

Персонал.

Під час карантину не здумайте звільняти найманих працівників, як би Вам цього не хотілося. В іншому випадку Вас оштрафують під час перевірки (а вона буде, їх ніхто не відміняв). Надішліть персонал в неоплачувану відпустку за свій рахунок. Під час карантину – на будь-який термін у межах карантину, до і після карантину – не більше 15 днів. (Підстава – стаття 84 КЗпП). Особисто від кожного співробітника має бути написано відповідну заяву. А також потрібен наказ про відпустку на підставі заяви співробітника. Без цих документів Вас швидше за все очікують записи в акти при перевірках з відповідними штрафами за недотримання трудового законодавства. Якщо у Вас виникнуть складності в складанні кадрової документації, наші бухгалтери та юристи готові Вам допомогти.

Далі почніть переговори з найманим персоналом про можливості оновлення віддаленої роботи з дому. Розгляньте зі співробітником варіант його звільнення і переклад на контрактну (на підставі договору) оплату праці. Це можливо шляхом реєстрації співробітника ФОП та укладенням з ФОПом договору на надання послуг. Даний метод вже кілька років застосовується в IT-сфері, а в західній економіці вже не один десяток років. Подібний підхід вигідний для всіх. Для Вас як роботодавця – в можливості більш простого варіанту для припинення відносин шляхом розірвання договору на надання послуг, зменшення податкового навантаження і бази оподаткування, у відсутності необхідності нести витрати на лікарняні, відпускні, декретні. Можливість застосовувати штрафні санкції або відстрочки по оплаті послуг згідно прописаним умовами в договорі. Не буде заборони на звільнення під час карантину. Для співробітників – можливість працювати офіційно на повну «зарплату» (суму договору), одночасно надавати послуги декільком замовникам і забезпечити себе доходом з різних джерел.

Вихід в онлайн. Наступний логічний етап – вихід в онлайн або посилення присутності в інтернеті. Тим, хто до березня 2020р все ще присутній на ринку тільки в офлайн точках продажів, для того щоб зберегти своє джерело доходу рекомендуємо створити на перший період найпростіший одно-двох сторінковий сайт або сторінку в Facebook, Instagram і т.д. з найбільш ходовим Вашим асортиментом. Починати вкладатися в рекламу в інтернеті, тестувати способи просування (реклама в Гугл, контекстна реклама, банери, написання статей) для кожного виду товару або послуг. Аналізувати і залишати лише найбільш ефективні види просування, які підходять саме для Вашої групи товарів і послуг. Поступово наповнюючи і розширюючи сторінки сайту усім асортиментом.

Перед реалізацією даного етапу рекомендуємо попередньо зробити розрахунки, для розуміння розмірів бюджету, необхідного для запуску та просування сайту або сторінки в соц.сетях.

Адже створення сайту – це одна з найбільш мінімальних статей бюджету. Далі Ви зіткнетеся з необхідністю виділяти особистий час або віддавати на аутсорсинг адміністрування сайту, його просування, наповнення, роботи, пов’язані з оптимізацією запитів в пошукових системах, запуск рекламних компаній, створення банерної реклами, закупівлі посилань, написання статей, які будуть піднімати Ваш сайт в рейтингах пошукових систем.